PRINCIPALELE MODIFICĂRI ADUSE ORDONANȚEI DE URGENȚĂ NR.111/2010 PRIVIND CONCEDIUL ȘI INDEMNIZAȚIA LUNARĂ PENTRU CREȘTEREA COPIILOR.

Persoanele care, în perioada în care sunt îndreptățite să beneficieze de concediul pentru creșterea copilului, obțin venituri supuse impozitului au dreptul la un stimulent de inserție, după cum urmează: 

  •  În cuantum de 1.500 lei, dacă persoanele îndreptățite obțin venituri înainte de împlinirea de către copil a vârstei de 6 luni, respectiv 1 an în cazul copilului cu dizabilități

 

Cuantumul de 1.500 lei se acordă până la împlinirea de către copil a vârstei de 2 ani, respectiv 3 ani în cazul copilului cu dizabilități

  •  În cuantum de 650 lei dacă persoanele îndreptățite obțin venituri după împlinirea de către copil a vârstei de 6 luni, respectiv 1 an în cazul copilului cu dizabilități

 

Decizia a fost luată de Guvern prin ORDONANŢA DE URGENŢᾸ nr.26 din 7 aprilie 2021 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 111/2010 privind concediul şi indemnizaţia lunară pentru creşterea copiilor. 

 

Totodată, s-a stabilit că perioadele de şomaj tehnic vor fi considerate perioade asimilate pentru concediul de creştere şi îngrijire copil.

 

Se introduce stimulentul de inserție de 650 lei pentru persoanele care îşi reiau activitatea în perioada în care sunt îndreptățite să beneficieze de concediul pentru îngrijirea copilului cu dizabilități cu vârsta cuprinsă între 3 și 7 ani.

 

Au fost clarificate unele dispoziții privind acordarea indemnizației pentru creșterea copilului în cazul persoanelor care, după stabilirea dreptului, își stabilesc reședința în altă țară și sunt reglementate situațiile în care se constată o abatere gravă sau abateri disciplinare repetate în legătură cu munca în perioada acordării stimulentului de inserție.

 

În cazul în care persoana îndreptăţită să primească stimulentul de inserţie nu mai obține venituri impozabile, dreptul la stimulent se va suspenda, nu va mai înceta.

  

Reluarea plăţii stimulentului de inserţie se va face, la cerere, începând cu ziua următoare în care se realizează venituri supuse impozitului, dacă cererea este depusă în termen de 60 de zile de la acea dată. 

 

Angajatorul are obligația de a aproba concediul pentru creșterea copilului. Perioada de acordare se

stabilește de comun acord cu angajatul.

 

 

 

 Este interzis angajatorului sa dispuna incetarea raporturilor de munca sau de serviciu in cazul:

  • Salariatei/salariatului care se afla, dupa caz, in concediu pentru cresterea copilului in varsta de pana la 2 ani, respectiv 3 ani, in cazul copilului cu handicap;
  • Salariatei/salariatului care se afla in plata stimulentului de insertie.

 De asemenea interdicția încetării raporturilor de muncă se extinde, o singură dată, cu 6 luni, după revenirea definitivă a salariatei/salariatului în unitate.  

 

Prevederile de mai sus nu se aplică în cazul concedierii pentru motive ce intervin ca urmare a reorganizării judiciare sau a falimentului angajatorului, în condițiile legii.

 

În cazul persoanei îndreptățite care are calitatea de salariat și care se întoarce la activitatea profesională pentru a obține stimulentul de inserție, aceasta are obligația de a anunța, în scris, angajatorul cu cel puțin 30 de zile înainte intenția de reluare a raportului de muncă sau de serviciu.  

 

Este interzis angajatorului să restricționeze accesul salariatei/salariatului la acordarea stimulentului de inserție, dacă aceasta/acesta și-a îndeplinit obligația prevăzută mai sus.

 

Prevederile Ordonanţei de urgenţă nr. 26/2021 se vor aplica doar după ce se modifică şi normele metodologice, autoritățile având la dispoziție 60 de zile.

 

Sursă de referinţă:

 

ORDONANŢA DE URGENŢᾸ nr.26 din 7 aprilie 2021 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 111/2010 privind concediul şi indemnizaţia lunară pentru creşterea copiilor. 

 

Nu uitati sa dati Like paginii noastre de Facebook!
 
Când aveți nevoie de soluții pentru orice problemă contabila sau fiscala, (indiferent că este vorba de o întrebare punctuală, de reflectarea unor înregistrări contabile, de un tratament fiscal ori monografie contabilă pe o speță anume) vă putem oferi sprijin, contactându-ne prin intermediul acestui formular sau prin e-mail la adresa: sp.conconsult@gmail.com



Trimite-ti intrebarea cu prezentarea cat mai detaliata a spetei. Tariful va fi stabilit in functie de complexitate si de timpul necesar formularii raspunsului, dar nu poate fi mai mic de 35 euro.

Clientii din portofoliul nostru beneficiaza de consultanta gratuita, daca speta propusa este direct legata de activitatea care face obiectul contractului.

 

 

 




 

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

CALCULATIA COSTULUI-CONTABILITATE DE GESTIUNE-COST STANDARD

ANAF: Programul sesiunilor de indrumare a contribuabililor in luna iulie 2018

INCADRAREA ENTITATILOR IN: MICROENTITATI, ENTITATI MICI SAU ENTITATI MIJLOCII SI MARI