Cine semneaza bilantul daca societatea nu are angajati?
Va aducem la cunostinta conditiile de care se tine cont la semnarea bilantului contabil in situatia in care o societatea nu are niciun angajat cu contract de munca si nici contract de prestari de servicii cu o firma de contabilitate.
Prin Legea nr. 420/2004 privind aprobarea O.G. nr. 70/2004 pentru modificarea si completarea Legii contabilitatii nr. 82/1991 se modifica art. 11 alin. (4) si care prevedea ca la persoanele juridice la care contabilitatea nu este organizata in compartimente distincte, care nu au personal calificat incadrat, potrivit legii, sau contracte de prestari de servicii in domeniul contabilitatii, incheiate cu persoane fizice sau juridice autorizate in conditiile O.G. nr. 65/1994 si care au inregistrat o cifra de afaceri anuala de pana la echivalentul in lei a 50.000 euro, raspunderea pentru tinerea contabilitatii, potrivit legii, revine administratorului sau altei persoane care are obligatia gestionarii unitatii respective.
Astfel, potrivit prevederilor art. 10 alin. (1), (2), (3) si (4) din Legea nr. 82/1991 republicata privind Legea contabilitatii, raspunderea pentru organizarea si conducerea contabilitatii societatilor comerciale, companiilor nationale, regiilor autonome, etc., revine administratorului, ordonatorului de credite sau altei persoane care are obligatia gestionarii unitatii respective.
Prin Legea nr. 420/2004 privind aprobarea O.G. nr. 70/2004 pentru modificarea si completarea Legii contabilitatii nr. 82/1991 se modifica art. 11 alin. (4) si care prevedea ca la persoanele juridice la care contabilitatea nu este organizata in compartimente distincte, care nu au personal calificat incadrat, potrivit legii, sau contracte de prestari de servicii in domeniul contabilitatii, incheiate cu persoane fizice sau juridice autorizate in conditiile O.G. nr. 65/1994 si care au inregistrat o cifra de afaceri anuala de pana la echivalentul in lei a 50.000 euro, raspunderea pentru tinerea contabilitatii, potrivit legii, revine administratorului sau altei persoane care are obligatia gestionarii unitatii respective.
Astfel, potrivit prevederilor art. 10 alin. (1), (2), (3) si (4) din Legea nr. 82/1991 republicata privind Legea contabilitatii, raspunderea pentru organizarea si conducerea contabilitatii societatilor comerciale, companiilor nationale, regiilor autonome, etc., revine administratorului, ordonatorului de credite sau altei persoane care are obligatia gestionarii unitatii respective.
Comentarii
Trimiteți un comentariu